yvonnevandijk.reismee.nl

Eten en een heerlijk lunch bij Salma

Met een gedeelte van de bewoners zijn we naar een buffetrestaurant geweest. Niet zoals bij ons komt er een touringcar of een rolstoelbus maar in een niet al te grote bus werden de kinderen vervoerd. Helemaal volgepropt. De rolstoelen in een andere bus er achteraan.
Het restaurant was in een fort. Bij de deur stond een ridder. Van binnen zag alles er prachtig uit maar lekker nep.
Ook nu weer veel, veel , veel eten. De meeste bewoners schepten enorme borden vol maar ook de andere gasten van het restaurant. Blijkbaar hebben ze niet door dat je meerderee keren kan halen.Heidi en ik zaten aan dezelde tafel en waren helemaal klaar met al dat geschrans. Gelukkig zat Umbelie naast me, hoe kan dat nou weer? Ook zij is dol op eten, kan je haar ook goed aan zien maar zij speelt ook met het eten. Maakt alles heel klein, stopt het in mijn hand en vervolgens moet ik het dan weer in haar mond stoppen.Als ze ciapatta heeft dan wil ze met de ciapatta haar rijst opeten.Om 9 uur moesten we weer weg wezen dus haar bord werd weggehaald. Met veel gemopper ging dat gepaard.

Vandaag hebben we eerst nog wat gewerkt. Heidi met eten en drinken met Meriam en Radja en ik met Shanti met het wasrekje. Daarna waren we bij Salma uitgenodigd voor de lunch.
Een aantal keer viel daar de elektriciteit uit, In Dar-ul-Sukun gaat dan de agregator aan zodat na een paar tellen het alles weer doet, de ven en de airco.Wat zijn we dan verwend. Ik heb het nog niet zo heet gehad als vanmiddag.We hebben een stukje gelopen door de wijk waar Salma woont. Het gaf een mooi beeld van het leven daar.Al gauw zagen we overal kinderen vandaan komen die op de foto wilden maar ook veel vrouwen staken hun hoofd even buiten de deutrom te wat er aan de hand was. We werden vriendelijk benaderd, voelde veilig en goed om daar te lopen.Ik vond het heerlijk om zo weer op mijn gemak rond te kijken.
Salma is een ontzettende lieve warme vrouw, ze had voor Kriss een prachtige salwar kamiz gemaakt en voor Rene, Heidi en mij mooie bordjes als kado gekocht.De nichtjes die ook in het huis wonen zijn voor Pakistaanse begrippen goed geschoold en hebben toestemming van hun moeder om niet uitgehuwelijkt te worden maar zelf een keuze te kunnen maken.Goed om te horen. Het zijn prachrige meiden, mooie koppies, geinteresseerd in ons leven.

Laughing

Salma wil wel graag een bezoek aan nederland brengen maar momenteel is het niet gemakkelijk om een visum te krijgen. Het zou leuk zijn als ze met Morris mee kon komen om verschillende voorzieningen bij ons te komen bezichtigen.
Nog twee dagen. Mijn energie raakt op.We gaan er nog goede dagen van maken.

Dag

Wink

Reacties

Reacties

Lya Kerver

Nog even volhouden en de bijzondere belevenissen zijn voorbij. Wat een leuke verslagen. Tot gauw, groetjes Lya.

petra

Hoi, lekker dat je nog even rustig op straat heb kunnen lopen. Wat herken ik die volle borden en geschrans van mijn werk, er zit geen rem op. Nog één dagje voor je, het zal wel in het teken van afscheid nemen staan. Hier lekker weer, helmaal heet in mijn tuin, echt jouw weertje, alvast wennen voor Turkije. Als je donderdag thuis komt regent het weer. Nog een fijne laatste dag, met een lach en een traan waarschijnlijk, en een hele goede reis. kus Petra

B ep

Jullie hebben genoeg te doen.Prachtig

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!