yvonnevandijk.reismee.nl

En verder

  • Er gebeurt zoveel op een dag dat ik vaak s'middags niet meer goed weet wat ik die ochtend gedaan heb.
    Donderdag en vrijdag hebben in het teken gestaan vande training van de drie fysiotherapeuten.Met name het hoe benader je nu een kind, hoe maak je contact, hoe kan je nu oefenen en het toch leuk maken. Aan de hand van een paar oefeningen hebben we geprobeerd dit te laten zien.We spraken ze aan in het nederlands en natuurlijk begrepen ze ons niet, maar met gebaren erbij werd al wat duidelijker en met ook nog een verwijzer erbij werd het duidelijk wat ik vroeg aan ze.
    We hebben ook laten zien wat er gebeurt als je een slechtziend kind wilt verplaatsen zonder dat je contact maakt, vertelt wat je doet, tempo aanpast. Cees was het proefkonijn en liet dit duidelijk zien.Daarna laten zien hoe het wel moet en hoe een kind dan reageert .Het is lastig in te schatten wat ze er nu echt vab vinden. ze zeggn dat ze het snappen maar aan hun gezicht kan je niks aflezen.
    Heidi en Rene zijn met de fysiotherapeuten verder gegaan om adviezen te geven tijdens de behandeling van twee kinderen. Kriss en ik hebben de kinderen die wachten vermaakt met allerlei spelmateriaal. Vrijdag heb ik een wasrekje gemaakt en opgehangen. Dit maakt het wachten al een stuk aangenamer.Op deze manier zijn de kinderen al bezig met het strekken en reiken naar materiaal.
    Vrijdagavond was hier een bruiloftsfeest. Alleen de bruid en de familie was er.Er was een groot buffet voor de bewoners en alle bewoners haddn een gele salwar kamiz aan. Er was een dj met stevige muziek en een aantal meiden gingen vreselijk uit hun dak. Dansen kunnen ze hier wel.
    Zaterdagochtend met Heidi op onze eigen afdeling. Zodra de meiden de sleutel van onze kamer horen roepen ze al aunti heidi, aunti yvonne. Heidi had een strandbal mee en een helikoptertje en ik was met een voetenbad bezig. Van iedere aanraking genieten ze hier al, dus voeten wassen en smeren met lotion is helmaal geweldig.
    De middag stond in het teken van eieren schilderen voor Pasen.Met twee vrouwen van onze afdeling ben die kant opgegaan. Maar dat is een hele klus. De een weegt wel tegen de 100 kilo en bij de andere had het voorwiel geen band. Het materiaal is niet te vergelijken met wat wij hebben, bijna alle rolstoelen zijn wel stuk.Bloedheet, dus ergens in de schaduw ben ik gestopt en heb de spullen maar die kant opgehaald.
    Ook nu weer deden deze dames veel meer dan wat ik van te voren had eerder ingeschat. Heel secuur werd het ei geschilderd ,alle witte stukjes moesten weg. Dus maakten ze mij duidelijk dat ze nieuwe verf wilden en dat ik het ei moest omdraaien. Apetrots op hun eieren waren ze.
  • Pasen is hier een groot feest,vannacht allerleigeweerschoten vanwege pasen, iedereen wenst elkaar een happy easter, er worden paaskaarten uitgedeeld en alle bewoners dragen nieuwe salmar kamiz. Ik ook.
    Vandaag zijn ze naar de mis geweest en verder de hele dag vrij. Vanavond gaan we met en aantal bewoners naar een restaurant watook weer aangeboden is door het bruidspaar. volgens Cees is dat een groot buffet. We zullen zien. Van de week kon ik amper eten halen voor de kinderen die ik bij me had. Ze stormden op het eten af, ongelofelijk. Het leken wel russen in Turkije.

Reacties

Reacties

linda

Hey yvon, mooi verhaal weer!
Het zit er al weer bijna op voor jullie, heb je wel zin om weer naar huis te gaan? hopelijk kun je met een goed gevoel terugkijken straks, al is het maar klein wat jullie hebben kunnen doen, het is iets!
ben benieuwd je verhalen te horen!
veel plezier nog.
groetjes linda.

petra

hoi, wat een verhaal weer, wat doen jullie veel en wat vier je een uitgebreide paas daar. Mam vond het erg leuk om even op je site te kijken, heb haar ook de foto's van cees&kris laten zien, ze vind het wel tijd worden dat je thuis kom.
groetjes

marijke

hoi yvon
jullie dagen zijn goed gevuld maar lekker dat je ook even vrij had kon je een beetje uitrusten hebben jullie ook wel nodig denk ik zo te lezen uit je verhalen,het is best wel zwaar denk ik .
geniet van de laatste paar dagen en ik spreek je als je thuis ben
groetjes marijke

mar

hoi ,hier nog een zus.
Lekker een beetje vrij gehad?
je moe vertelt ,dat je terug geschreven had vond ze erg leuk.
Wat zal je hoofd propvol zitten met al die indrukken,kan er nog een beetje bij?
Nou zet um op en geniet er van.
groet Mar

corine

Hoi Yvonne,
Leuk om de foto 's te zien, dan wordt het nog duidelijker. Ik zal ze ook doorsturen naar mijn vriendin, Sientje, die daar jaren bezig is geweest met het dagcentrum en de school. Ik herken veel van haar verhalen in jouw verhaal, bijvoorbeeld de houding van de fysiotherapeuten. Je kan alleen maar hopen dat ze er iets mee doen, dat het voor hun zelf ook nut heeft, bijvoorbeeld dat ze er meer status door krijgen (goede ingang). Nog veel succes, tot gauw, groeten,
Corine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!